Massagetherapie & Holistisch coaching ondersteunend bij:

Lichamelijke klachten zoals:

• vast zittende spieren, triggerpoints
  • pijnlijke gewrichten en pezen (R.A.klachten)
  • onbegrepen maag en/of buikpijn
  • spanningshoofdpijn
  • slaapproblemen
  • herstel na ziekte; weer vertrouwen krijgen in je lijf

Mentaal emotionele klachten zoals:

• oververmoeidheid
  • stress
  • burn-out
  • depressieve klachten
  • ondersteuning van jou als mantelzorger* (zie verder op website)
  • ondersteuning bij rouw en verlies

Of een combinatie van lichamelijke en mentale klachten.

Eén ding hebben ze gemeen ze halen je uit balans. Je kan de dingen niet doen zoals je wilt.

Met massagetherapie ga je naar je klacht kijken als een signaal om weer in balans te komen.

Disbalans

Niet lekker in je vel door fysieke en/of mentale klachten.

Fysieke klachten kunnen ontstaan of verergeren door een te veel aan spanning en emoties in je leven. Of door het letterlijk vastzetten of schrap zetten van jezelf . Denk hierbij aan pijn en spanning in je spieren van rug of benen en aan gewrichten en pezen. Maar ook klachten zoals buikpijn of vaak terugkerende hoofdpijn of slapeloosheid.

Zie het als een uitnodiging van je lijf om te gaan onderzoeken wat je systeem uit balans brengt.

Welk inzicht heeft je lijf je te vertellen met deze fysieke klacht?

Bij mentale, emotionele klachten (vermoeidheid, stress, burn-out, slapeloosheid) is het een mooie therapievorm om te ervaren wat je lijf je eigenlijk laat voelen. Soms voel je helemaal niet meer zo veel, dacht je....Pas als je weer letterlijk je vermoeide schouders ervaart kan je inzicht krijgen dat je bijvoorbeeld wel heel veel aan het dragen bent.

En bij een gevoel van moeheid of somberte kan reflectorisch je lichaam aangeven waar er mogelijk disbalans is of welk thema er voor je speelt. Ik gebruik hiervoor voetreflexmassage of bindweefselmassage. Naast een manier om bewustwording over jezelf te krijgen stimuleren deze massagevormen  het zelf genezend vermogen van je systeem.